Turnéstopp: Fredens kulle äldreboende

Fram till valdagen kommer jag att resa runt i Sverige för att prata med människor om vad som står på spel inför valet. Vi i Kommunal tror på världens bästa välfärd och ett samhälle där alla får ta plats. Därför måste våra röster höras.

Arbetsplatsbesök på Fredens kulle äldreboende

Vill du snacka med Kommunals ordförande Tobias Baudin om vikten av höstens val och vilka behov vi medlemmar i Kommunal ser i välfärden på din ort? Kom och prata med oss den 16 augusti kl. 10!

Fram till valdagen kommer jag att resa runt i Sverige för att prata med människor om vad som står på spel inför valet. Tillsammans utgör medlemmarna i Kommunal ryggraden i den välfärd som får Sverige att fungera. Vi gör det möjligt för alla att gå till jobbet. Trygga i vetskapen om att barnen får en kram, eller stöd i konflikten på skolgården. Att äldre och sjuka får sina mediciner, en dusch och någon att prata med. Vi får de ekonomiska hjulen att snurra och våra liv kan bli bättre och tryggare.

Men nu vittnar alla medlemmar om att vi måste anställa fler proffs inom välfärden och få arbetsvillkor som är bra både för de som jobbar och för brukarna. Då måste välfärden få mer resurser!

En helt ny rapport med lokalt nedbrutna siffror över rekryteringsbehoven och bemanningen inom välfärden, där du jobbar eller bor.

Mot investeringar i välfärden står inte minst Sverigedemokraternas skattesänkningar och ohejdade vinstjakt. Deras politik är ett hot mot välfärden och sliter samhället itu när vi behöver hålla ihop som mest. SD vill sänka statsbidragen med 13 miljarder till kommuner och landsting, det får konsekvenser för landets alla orter.

Under 2017 genomförde vi en stor medlemsundersökning i Kommunal om vilka frågor som ligger dem närmast. Resultatet är kristallklart. Medlemmarna har tröttnat på att underbemanningen skapar stress och drabbar äldre. Vi tror på satsningar – inte skattesänkningar.

Därför måste våra röster höras. Din berättelse, våra gemensamma krav.
Så kom och träffa mig för att prata om Sveriges framtid och hur vi tillsammans kan bygga världens bästa välfärd. Och på en helt ny rapport med lokalt nedbrutna siffror över rekryteringsbehoven och bemanningen inom välfärden, där du jobbar eller bor. Om du inte har möjlighet att möta upp kan du följa min resa via kartnålarna på den här sidan.

Sociala medier